Asiakaspalautteen merkitys yrityksille

palaute

Asiakaspalautteen avulla yritykset voivat paremmin ymmärtää asiakkaitaan ja myös sitä, miten he käyttävät yrityksen tuotteita verrattuna kilpaileviin tuotteisiin.On tärkeää määrittää, missä yrityksen tuotteet ja palvelut ovat parempia ja missä huonompia verrattuna markkinoilla oleviin kilpailijoihin. Asiakas voi auttaa yrityksen kehittämistä antamalla palautteen, jossa kertoo mihin asioihin hän on erityisen tyytyväinen tai missä olisi kehittämisen varaa.

Esimerkiksi lyhyellä asiakastyytyväisyyslomakkeella voidaan mitata asiakkaiden tyytyväisyyttä yritykseen, tuotteisiin ja palveluihin. Asiakastyytyväisyyskyseilyllä annetaan asiakkaille mahdollisuuden vastata kysymyksiin, jotka koskevat nimenomaan heidän käyttämiään tuotteita, ja näin ollen saadaan tietoa osa-alueista, joissa yrityksellä on vielä varaa kehittyä. Oli palaute positiivinen tai negatiivinen, on sillä aina ensiarvoisen tärkeä merkitys palvelujen asiakaskohtaamisten kehittämisessä.

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s